<>

Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Thursday, January 30, 2014

Recenzie si Concurs la sfarsit de saptamana: Camera groazei de Jussi Adler Olsen

Recenzie:

Să fiu sincer, dacă nu punea CCAM cartea în concurs, nici nu știam că avem și noi un exemplar în casă. Curiozitatea m-a împins să pun mâna pe ea și s-o citesc. Concluzia? V-o recomand s-o citiți și voi.

Totuși aș vrea să vă fac câteva precizări: cum bine observați, autorul este european, danez mai precis, și cu toate că nu ar fi obligatoriu să fie așa, stilul este diferit de cărțile sau filmele americane cu care suntem (mai) obișnuiți. Nu vor fi urmăriri spectaculoase, nici consumul de muniție nu va fi pe măsura poveștilor de peste ocean, dar nu considerați acest lucru un minus. Este un roman polițist tipic, un thriller în care "nasul copoiului", perseverența și imaginația iau locul pumnilor și a oaselor rupte.

O anchetă a unui act criminal de care mulți se fereau sau nu au fost în stare să-l deslușească, este preluată de personajul principal al cărții, un polițist atipic. Un polițist nonconformist ce nu vrea să se scufunde în blazare. Poate datorită felului său de a fi sau poate a "demonilor" deciziilor sale din trecut ce nu îi dau pace și din cauza cărora este privit cu ochi nu tocmai buni de către colegii săi, se agață de acest caz vechi de câțiva ani și încearcă să-i dea de cap. Un caz ce arată precum un puzzle cu mult prea multe piese, piese care par la rândul lor a fi tăiate în bucăți mai mici. Însă cu un strop de noroc, multă tenacitate și cu ajutorul unui subaltern, la rândul său cu un trecut ce pare a fi destul de tulbure, cazul pe care se așternuse praful este soluționat cu... Hai, citiți cartea! Cum să vă dezvălui sfârșitul unui roman polițist? Aș strica totul.

Cartea este scrisă în cunoscutul stil nordic al romanelor polițiste, concis și la obiect, fără timpi morți, dar și cu unele tușe de umor. O poveste bine condusă, ce vă va face să suspectați orice personaj, iar după aceea să-l absolviți de orice vină (sau nu), cu o tensiune ce se acumulează până în momentul când cărțile vor fi date pe față. Un roman ce cu siguranță va fi pe gustul iubitorilor de literatură polițistă.
Lectură plăcută!
GZM

a Rafflecopter giveaway